تاثیر نوع و جهت تکلیف های زبانی بر یادگیری واژگان زبان دوم

عباسعلی زارعی؛ گلناز مفتخری رضایی

دوره 5، شماره 2 ، دی 1395، ، صفحه 278-255

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8061

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تکلیف­های زبانی معنامحور و فرم­محور در دو حالت دریافت­گرا و تولیدگرا بر درک و تولید واژگانی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی صورت گرفت. بدین منظور تعداد 120 دانش­آموز پسر از یک مدرسه غیرانتفاعی در تهران به صورت نمونه­گیری گروهی بر اساس دسترسی انتخاب شدند. دانش­آموزان به چهار گروه تقسیم شدند. گروه ...  بیشتر